Diese Rechnung ist beispielhaft - Du kannst mit dem Händler deine Wunschrate besprechen und ein individuelles Leasingangebot vereinbaren.
Kilometerstand
75.000 km
Getriebe
Schaltgetriebe
Erstzulassung
12/1966
Kraftstoff
Benzin
Leistung
168 kW (228 PS)
Verkäufer
Privat
Finanzierung
Basisdaten
- Karosserieform
- Coupé
- Fahrzeugart
- Oldtimer
- Antriebsart
- Heck
- Sitzplätze
- 4
- Türen
- 2
Fahrzeughistorie
- Kilometerstand
- 75.000 km
- Erstzulassung
- 12/1966
- HU
- 11/2027
- Fahrzeughalter
- 2
- Scheckheftgepflegt
- Ja
- Nichtraucherfahrzeug
- Ja
Technische Daten
- Leistung
- 168 kW (228 PS)
- Getriebe
- Schaltgetriebe
- Hubraum
- 4.700 cm³
- Gänge
- 5
- Zylinder
- 8
- Leergewicht
- 1.300 kg
Energieverbrauch
- Umweltplakette
- 4 (Grün)
- Kraftstoff
- Benzin
Ausstattung
Farbe und Innenausstattung
- Außenfarbe
- Blau
- Farbe der Innenausstattung
- Schwarz
- Innenausstattung
- Vollleder
Fahrzeugbeschreibung
1966 Ford Mustang GT 2+2
- Left the Dearborn Factory in May 1966
- Imported to Europe in 1968
- Substantial collection of invoices from the restoration
- Full restoration carried out in December 2016
- Impeccably presented
- Resplendent in its original colour - Tahoe Turquoise
- Original ‘GT 2+2 trim’ and ‘Rally-Pac’ appointments
- A number of panels were replaced which include the ‘hood’, ‘trunk’, doors, (inner and outer) front and rear wings
- The passenger and driver’s side floors, were replaced, as was half the firewall, the front and rear frame rails, the inner and outer cowl and the shock towers
- Front and rear bumpers replaced, quarterlight vents re-chromed, stainless steel window trims restored and polished
- Underside fully prepped and coated with Raptor 2k protection
- The underside has been seam sealed with 3M 2k flexible joint sealer, followed with epoxy 2K sealer/primer Lechler epoxy that has anti-corrosion properties, then coated with 2K Raptor coating (designed for pickup beds)
- The engine bay is coated with epoxy 2K sealer, and polyester spray filler followed by the undercoat all blocked ready for the 2k satin black
- The main shell is coated with epoxy 2k sealer, followed by polyester spray filler and another undercoat all blocked ready for the 2k base and clear
- Reupholstered front seats, while the rear seat is original
- New carpets, headlining and door cards
- The wiring loom has been reworked and relays for the dip and main lights, horn and fog lights have been added
- Headlights, indicators, taillights, and reverse light bezels were all replaced
- 289 cu in (4.7-litre) A-Code V8
- Five-speed T5 manual gearbox replaces the original three-speed Cruise-O-Matic auto
- Front suspension with Shelby drop
- Front and rear springs, bushings and bearings and shock absorbers all replaced
- All-new brakes, lines and hoses
- New steering box and power steering components
- Engine fully rebuilt: block has been bored +30" and the crank mains and ends ground +10"
- New cam bearings, pistons, shells & mains
- Pertronix ignition
- Edelbrock carburettor replaces the original Autolite item
- Fitted with a battery cut-off switch and tracker
- Oil and filter last changed twelve months ago
Preisbewertung
Aussagekräftige Preisinformationen für Fahrzeuge mit Baujahr 1994 und früher nicht möglich, da zu viele unterschiedliche Faktoren den Wert beeinflussen.
Leasing
Versicherung

Diesen Ford Mustang jetzt versichern?
€ 31.000

Schritt Nr. 1
Schritt Nr. 1
Tarife vergleichen

Schritt Nr. 2
Schritt Nr. 2
Versicherung abschließen und eVB erhalten

Schritt Nr. 3
Schritt Nr. 3
Auto zulassen und losfahren
Verkäufer
PrivatKontakt
- MwSt. ausweisbar
- Händlerpreis
- Auflistung auf Basis der Angaben vom Siegelanbieter.
- Unter Raten verstehen wir den indikativen monatlichen Betrag bezogen auf das ausgeschriebene Finanzierungsbeispiel. Wir empfehlen dem Verbraucher, die Anzeige sorgfältig zu lesen. Der Verbraucher kann verschiedene Zahlungs- und/oder Finanzierungsformen bewerten, indem er den Werbetreibenden oder andere Finanzinstitute kontaktiert.
- Herstellerangabe für Neufahrzeuge. Je nach Kilometerstand, Fahrverhalten, Batteriealter und Ladeverhalten kann die elektrische Reichweite bei Gebrauchtwagen deutlich abweichen.